Het mooiste plekje ter wereld! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Monika Stoeltie - WaarBenJij.nu Het mooiste plekje ter wereld! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Monika Stoeltie - WaarBenJij.nu

Het mooiste plekje ter wereld!

Door: Monika Stoeltie

Blijf op de hoogte en volg Monika

02 November 2012 | Australië, Hervey Bay

Lieve allemaal,

Hier weer een update vanuit het zonnige en warme Australie!!
Inmiddels zijn we van Cairns naar Airlie Beach gereisd om daar de Whitsunday Islands te bezoeken!

We zijn hier zaterdag aangekomen na een lange busreis van 12 uur..pff!
Busreis was verder prima, alleen een lekke band onderweg dus die moest even vervangen worden ;-) Gelukkig rijdt een bus op 8 banden?! Anyway, geen paniek, we hadden het zelfs niet eens echt door dat we een lekke band hadden.

We kwamen s avonds aan in Airlie Beach, waar we toen nog even gegeten hebben en daarna zijn we lekker gaan slapen! Prima hostel: BASE en 2 super leuke meiden, Sandra & Sandra, uit Duitsland op de kamer, waar we de rest van de week mee omgegaan zijn. We hebben een paar keer samen gegeten, zijn samen uit geweest en hebben een dag een auto gehuurd.
Met die auto zijn we naar een waterval gereden, wat nog geen waterval was, vanwege de droogte... dus.. wel kleine schildpadjes gezien!! Die ik uit enthousiasme weer weg heb gejaagd terwijl er allerlei mensen al uren zaten te wachten om foto's te maken ;) oeps!

Helaas gingen de Duitse meiden na 2 nachten naar een ander hostel wat goedkoper was.. en dat hebben we geweten!! Toen kregen we namelijk Calvin uit Londen op onze kamer met een meisje die ook uit Engeland kwam. Toevallig hadden die 2 elkaar al eens gezien in Sydney, maar ze kenden elkaar nog niet echt.. Nu wel!!! Die hebben zich samen goed vermaakt in bed.. :-O Ik maar denken, wat hoor ik nou toch naast me.. en 3 sec later dacht ik: NEE?! T zal toch niet echt?!.. Uhmm ja dus!
En Clau en ik " sliepen" daar dus gewoon naast.. We hebben er niks van gezegd op dat moment, want we voelden ons allebei zo ongemakkelijk.. wat moet je zeggen?! T licht aan doen? Een glas water over ze heen gooien? Vragen of t lekker gaat?! Pffff.. oke, je hoort de verhalen, maar als het dan in je eigen kamer op 1 meter afstand plaats vind.. Niet echt heel relaxt.. Sindsdien hebben we ook geen woord meer met ze gewisseld natuurlijk!! Zo respectloos en egoistisch! Bah!

De volgende dag ging Clau op een 3 daagse boottour en zou ik dus wellicht alleen naast hun in een kamer liggen! Zij zouden namelijk minimaal tot donderdag blijven :( Gelukkig kwam er de volgende middag een NL meisje bij ons op de kamer liggen, dus dat maakte alweer een hoop goed. Heb haar natuurlijk meteen alles vertelt, zodat ze wist wat ze zou kunnen verwachten en dat ze vooral niet met ze aan moest pappen ofzo..

Toen Clau weg was ben ik gaan Ocean Raften. Dat is eigenlijk hetzelfde wat clau gedaan heeft, maar dan in 1 dag met een iets pittiger bootje ;-)
Serieus, t was echt GE-WEL-DIG!! Met dat bootje zijn we naar de Whitsunday Islands gecrossed met ongeveer 15 mensen aan boord en 2 crewmembers, Sarah en Dylan. Dylan was ik 2 avonden daarvoor al tegen gekomen in de bar. Althans, Brody, zijn collega kwam bij ons zitten en bogn een beetje interessant te doen. Toen vroeg hij of we nog naar de Whitsundays gingen en toen vertelde ik hem dat ik maar 1 dag zou gaan, waarschijnlijk met " Ocean Rafting". Bleek dat hij daar werkt, dus dan kon ik met hem op de boot en als ik bij het boeken zou zeggen dat ik zn zusje was, dan zou ik korting krijgen blabla.. Wist niet echt wat ik ermee moest en vond hem eigenlijk alleen maar irritant.. En toen kwam Dylan (zijn collega dus) hem dus bij ons weg halen, omdat ie irritant werd. En 2 dagen later zat ik dus bij Dylan op de boot, die vervolgens net zo irritant was. Pfffff, die mannen die hier werken zijn echt net proppers hoor! Flirten tot ze erbij neervallen, maar dat werkt natuurlijk niet bij mij ;-)
Om 10.00 uur s ochtends zijn we vertrokken met de boot en zijn we naar 2 snorkelpunten geweest, waar ik heb gezwommen met allerlei gekleurde vissen, fel gekleurd koraal heb gezien en waar ik mn nieuwe liefde heb ontmoet! Koos de schildpad!! T was zo romantisch.. It was just Koos and me! De rest zwom namelijk de andere kant op ;-) Later die dag zijn we naar " De hemel op aarde" geweest.. Ik kan me niet voorstellen dat er een mooiere plek op aarde is dan " Whitheaven beach". Wauw, wat was dat mooi... adembenemend en onwerkelijk! Denk aan alle bountyeilanden/stranden die je op posters en kaarten ziet en dat nog 100 x zo mooi.. het bestaat dus echt!! Stranden zo wit als melk en water zo helder dat je het bijna zou willen drinken..!! FAN-TAS-TISCH! Uiteindelijk dus een hele leuke dag gehad met 30 dollar korting! ;-) en weer een "once in a lifetime experience" rijker!!! Oh, en ik heb Dylan even iets anders geleerd dan "Neuken in de keuken", dat is vaak het enige wat ze kunnen zeggen in het Nederlands. Dankzij mij weet ie nu ook hoe hij moet zeggen: " Ik vind jou een leuk meisje", namelijk "IK DRAAG MIJN ONDERBROEK ALTIJD OP MN HOOFD" ;-) met dank aan de Duitse meiden, die dat een paar dagen eerder met iemand anders uithaalden ;-) Ben benieuwd of Dylan nog gewaardeerd gaat worden door NLse meisjes! Whaha!

Die avond ben ik met dat NL meisje en de 2 Duitse meiden gaan eten en hebben we halloween gevierd! Beetje vreemd (vooral de mensen) maar wel grappig.. T is meer een soort carnaval eigenlijk..
En gelukkig kwamen we Calvin die avond ook tegen.. in zn ToyStory " Bud?!" pak... OMG.. aardig aan het bier, dus we hadden al weer onze vermoedens hoe de avond zou eindigen... En ja hoor, dit keer vond ie het nodig om een poolparty in onze badkamer te houden met 3 meisjes en een andere jongen.. Ja mensen, u leest het goed! Een poolparty in bad, in de badkamer bij ons op de kamer.. Ik had gelukkig oordopjes in, dus ik hoorde alleen wat gestommel af en toe, maar Laurie (NL kamergenootje) heeft lekker mee kunnen genieten.. Ook lag ze eerste rang toen onze Calvin met een meisje ons keukentje in dook en daar net op het punt stond om... toen hij werd weg geroepen door zn andere poolparty maatjes... ook nog eens een slechte gastheer die Calvin.. Toen is ie maar met dat meisje naar buiten gegaan en zal ie vast een heel romantisch plekje opgezocht hebben met haar om alsnog even van zn kwakje af te komen.. (een gezellig muurtje ofzo..) T is in elk geval nooit saai als Calvin in de buurt is..

Thank God kon ik de volgende ochtend uitchecken om 's avonds weer door te reizen naar de volgende bestemming: Hervey Bay. Eerder die dag JP uit NL weer gezien (die we ook al in Melbourne bij Maarten hadden ontmoet!), die inmiddels ook in Airlie Beach was aangekomen. Even koffietje mee gedronken en samen op Clau gewacht die s middags terug zou komen van haar trip! En dat kwam ze.. ietwat rood.. en ziek.. Clautje was verbrand en ziek geworden aan boord.. echt jammer! Waarschijnlijk een kleine travellers bacterie opgelopen, dat zei een dokter die toevallig aan boord was op haar boot. Gelukkig voelde ze zich na 1 dag weer wat beter, maar ze is dus ook 1 dag goed ziek geweest op de boot en daardoor is ze weer verbrand, omdat ze voor pampus op die boot lag en ze zich niet had ingesmeerd.. Eind goed al goed hoor! Ze is weer opgeknapt en ze kleurt inmiddels weer redelijk bruin ipv rood!

Goed, vanuit Hervey Bay, waar we nu zitten, gaan we naar Fraser Island, met Mike! Mike vliegt morgenochtend om 6 uur vanuit Cairns (met padi (duikbrevet)!) naar Brisbane en pakt daar de bus naar Hervey Bay, zodat we zondag met zn 3en naar Fraser Island kunnen. Dit is het grootste zand eiland ter wereld, waar we 2 nachten gaan kamperen en over het eiland kunnen crossen met roze jeeps!! Clau en ik zijn hier vanmorgen al aangekomen na een prima busreis van weer zo'n 12 uur... Ingecheckt in t hostel om vervolgens weer naar een ander hostel te gaan, omdat we daar de Fraser Island tour bij in konden boeken en dat dus veel goedkoper was ;-) Super aardig stel hier! Die man heeft ons dus 2 keer opgehaald van en naar het hostel om uiteindelijk alles bij hun te boeken ;-) En daarnaast hebben we een prive kamer en heeft zij alle andere mensen die nog moeten komen, op een andere kamer geplaats :-)

Zoooooooowwww, that's my story so far! Hoe gaat het in NL?!

Heeel veel liefde en no worries!
Xx

• 02 November 2012 - 07:06

Ron:

Lieve schatten, fijn weer wat van jullie te horen, en zo te lezen maken jullie nogal spannende dingen mee vooral op de kamer....ha ha dat hebben jullie weer. Volgende keer gewoon wakkker maken zeg ik!
    ben stikt benieuwd naar de foto's en goed te lezen dat Kip weer opgeknapt is, wel goed op elkaar letten daar hoor. De herfst heeft haar intrede gedaan hier: wind, kou en regen, maar daar moeten we maar mee leren leven de komende dagen.Komend weekend kijken of we even kunnen skypen, is weer hoog tijd voor. Blijf genieten van al het schoons en onbekende, benieuwd naar jullie komende verhalen.
    XXX heel veel liefs en twee dikke pakkerds XXX

• 02 November 2012 - 09:03

Wouter:

Ondanks een tikkie teveel details over Calvin (Kwakje, muurtje, 2 much info) is het mooi om te lezen dat je zo geniet ouwe! Hahahahaha. Dus je wilt nog niet gillend terug naar NL?

Geniet verder! En je verhalen zijn leuk! Toedeloe

• 02 November 2012 - 09:10

Manon:

He Mootje!!

Super grappig verhaal! Voor jullie iets minder natuurlijk, als je er pal naast ligt, maar hé, je hebt wel weer wat te vertellen!!
    Geweldig wat jullie allemaal meemaken en zien, en dat we op deze manier alles toch een heel klein ietsie pietsie "meebeleven".
    Blij dat Clau weer opgeknapt is, wel sneu!
    Nou meiden, denken aan jullie, voorzichtig zijn en have fun!! Dikke kussen van ons hier!

• 02 November 2012 - 09:10

Manon:

He Mootje!!

Blij dat Clau weer opgeknapt is, wel sneu!

• 02 November 2012 - 11:44

Joy:

Wat klinkt het allemaal weer super!!!! En wat zien-doen-beleven jullie veel!!!Ik ga dit weekend even zitten voor een mail en vlg zie ik je op de skype! Veel plezier en enjoy!!!! XXXXXX

• 02 November 2012 - 12:00

Annelies:

Hi there, leuk om ook dit verhaal weer mee te krijgen Mo! Wat een verhaal zeg! De volgende keer licht aan doen en er wat van zeggen hoor! Ben erg benieuwd naar de foto's! Wat vervelend voor Clau zeg, maar goed om te horen dat het nu weer goed met haar gaat! Veel plezier de komende dagen en jullie krijgen de hartelijke groeten van opa! Tot skypes! Dikke kus xxxxxxxx.

Verslag uit: Australië, Hervey Bay

Australie

Na 3 jaar studeren, ga je toch langzaam nadenken over de toekomst.
Wie ben ik, wat wil ik en wat kan ik? Waarbij "wat wil ik?" voor mij het uitgangspunt was. Ik wil namelijk heel veel en heb gelukkig ook al veel gedaan.

Zo wilde ik graag een HBO diploma, het huis uit, in Amsterdam wonen, bij de Radio werken en naar de Olympische Spelen. Een hele kleine greep uit de dingen die ik wilde en die ik ook gedaan heb of gelukt zijn!
Best een mooi begin eigenlijk, als ik het zo opsom ;-)

Maar ik wil nog zoveel meer! Ik wil een leuke baan, veel geld, een groot huis, een leuke vent, een groot gezin.. Hahahaha! Maar ik ben pas 23 I know.. rustig aan dus maar ;-) Met een HBO diploma en een leuk CV op zak, zal ik vast wel ergens aan de bak kunnen! Maar dat leek iets lastiger dan dat ik had verwacht.. Misschien ligt het deels aan mezelf, maar de markt werkt ook niet echt mee. Toch maar geneeskunde studeren en me specialiseren in oncologie, waar ik zo in geinteresseerd ben? :p Neee.. ik sluit niet uit dat ik nog een master zou willen gaan doen, maar een hele nieuwe studie, van meer dan 4 jaar? Dat is niet echt voor mij weggelegd denk ik..

Maar goed, zonder baan geen geld en zonder geld geen huis. Gelukkig wil ik nog meer! Reizen! Californie stond bovenaan m'n lijstje dus daar had ik al m'n pijlen op gericht! Als snel kwam ik erachter dat een reisje door Californie niet zo gemakkelijk is als je alleen gaat. Er zaten best wat haken en ogen aan.. Maar het zou wel een goed moment zijn om op reis te gaan! Dus die tijd wil ik er wel enigzins aan besteden. Ik heb een diploma, geen huis, geen vent, geen baan, top! Clau had al eens gezegd, ga dan met mij mee naar Australie.. Na een tijdje twijfelen heb ik inderdaad besloten om dat te doen. In maart heb ik een ticket geboekt en sindsdien staat vast dat ik "Down Under" ga. Alleen wist ik nog niet zo goed, waar, wat, hoe lang etc.

Tijdens m'n afstudeer traject zag ik nog redelijk wat kansen in de markt, en die leken ook nog redelijk groot te worden uiteindelijk. Maar dat liep toch allemaal iets anders. Toen de kans op een baan kleiner werd, ben ik me verder gaan orienteren. Ik ben gaan kijken wat ik zou kunnen gaan doen als ik langer in Australie zou blijven en wat de mogelijkheden zijn. Australie is in tegenstelling tot Amerika (Californie) wel goed toegankelijk voor mensen die alleen op reis gaan. Beetje bij beetje heb ik besloten om dan maar voor iets langere tijd weg te gaan, gewoon omdat het kan nu.

Ik ga dus nu een maand backpacken met Clau langs de oostkust van Australie en daarna blijf ik in Sydney. Daar wil ik dan een beetje gaan werken om langer te kunnen blijven. Ik heb wel wat gespaard, maar het is zeker geen vetpot ;) Maar dat vind ik niet zo erg. Ik kan toch niet zo lang stil zitten en werken heeft vast ook z'n voordelen.. EN ik kan dan wel langer blijven en overwinteren ;-) Inmiddels gaat een vriend van me met me mee naar Australie. Mike is een oud collega uit Utrecht en ik had ooit een keer tegen hem gezegd; ga gewoon mee naar Australie, tegen die tijd zijn we allebei afgestudeerd en kunnen we gezellig samen gaan etc.
Het begon eigenlijk als een geintje, maar ik zou het wel gezellig vinden natuurlijk! En toen ik Mike een maand geleden sprak (ik zat in Londen, waar ik werkte in het Holland Heineken House en hij liep Stage in Curacao), toen vroeg hij me wanneer ik naar Australie zou gaan en vertelde hij dat hij er toch over nadacht om ook te gaan.. Vervolgens hebben we een keer afgesproken om het er eens over te hebben en om te kijken of we er enigzins hetzelfde beeld hebben over wat we er willen gaan doen etc. We willen over het algemeen dezelfde dingen gaan doen, dus Mike heeft een ticket geboekt en gaat ook! Hij zal 22 oktober vertrekken en gaat dan eerst 3 weken naar Cairns om z'n duikbrevet te halen. Dan kunnen Clau en ik gewoon samen gaan backpacken en dan zien we Mike rond 10 november in Sydney. Clau zal dan na een paar dagen terug reizen naar Melbourne om vanuit daar weer naar Nederland te vliegen. Mike en ik blijven dan in Syndey, wat onze thuisbasis zal worden en vanwaar uit we het avontuur aangaan!

In Syndey zullen Mike en ik zo snel mogelijk woonruimte gaan zoeken waar we langer kunnen blijven en gaan we opzoek naar werk om weer wat geld te hebben om van te leven en om een beetje te sparen, zodat we later nog wat leuke trips kunnen gaan maken. We willen allebei kerst en oud & nieuw vieren in Sydney en een hostel kost rond die tijd zo'n 100 euro per nacht, dus voor die tijd willen we al permanente woonruimte hebben, zodat we niet belachelijk veel geld kwijt zijn aan onderdak rond die tijd! En het is gewoon lekker als je een vaste thuisbasis hebt, ook ivm met je spullen en werktijden die we dan hebben zodra we werk hebben. We gaan in eerste instantie iets zoeken in de horeca, maar als het niet anders kan, dan gaan we fruit plukken ;) Alles om langer te kunnen blijven!!

Als we eenmaal werk en onderdak hebben, dan kunnen we een klein buffertje op gaan bouwen om weer andere dingen te gaan doen. Mike zal nog wel een paar keer willen duiken en we willen allebei de great ocean road rijden, dus dan moeten we een auto/campertje huren. Daarnaast heeft Australie nog zoveel meer te bieden, dus we willen het ook een beetje aan het toeval over laten. "Go with the flo" hoor ik steeds van mensen die nu in Australie zitten. Het liefste wil ik vanuit Nederland alles van A tot Z regelen voor ik weg ga, maar het schijnt echt makkelijker te zijn als je in Australie bent, omdat je dan meteen actie kunt ondernemen. dus daar hou ik me maar een beetje aan vast..

Al met al is het plan om ongeveer een half jaar in Australie te blijven en rond maart weer terug te komen, na de Nederlandse winter dus ;-)
Ik zie het allemaal wel.. Het ligt er ook aan hoe het daar allemaal gaat lopen.. en als het geld op is, dan is het op en zal ik terug moeten naar Nederland. Dus dat maakt het ook allemaal wel spannend!

Via dit blog zal ik proberen om jullie zoveel mogelijk op de hoogte te houden. Geen idee of het gaat werken, maarik ga mijn best doen en dan merken jullie het wel ;-) Als jullie iets van me willen weten of iets van jullie willen laten horen, doe dit dan via Facebook, dat zal ik het meeste in de gaten houden denk ik. Daarnaast heb ik straks een Australisch nummer waar ik op te bereiken zal zijn en kunnen we af en toe skypen!

Nog 2,5 week en dan gaat het avontuur beginnen, waarvan ik dus geen idee heb hoe lang het zal gaan duren :-) Go with the flow dus! Langzaam maar zeker begin ik van het idee te genieten en probeer ik de controle los te laten en het over me heen te laten komen. Het wordt ook tijd om weg te gaan nu, want ik wordt inmiddels gek van mezelf.. Ik ben continu dingen aan het bedenken die ik nog zou kunnen doen of regelen voordat ik weg ga ;) Daar ben ik wel klaar mee, het is gewoon "Nu of Nooit", dus dan maar NU! ;-)